neděle 3. července 2022

Polní den 2022

aneb jak se mnohé pokazilo a přitom to bylo nakonec moc prima ...


Na Polní den jsem se chystal a zdálo se, že mně nic nezabrání. Během pracovního týdne se počasí zhoršovalo  v tom smyslu, že bylo pořád větší a větší vedro. A to já špatně snáším. Navíc jsem "vyfasoval" v práci podporu odpolední směny, takže jsem si toho vedra užil opravdu vrchovatě. V pátek po práci jsme  zůstali sedět doma venku pod přístřeškem a  já hasil celotýdenní žízeň. Teprve pozdě večer tady přešla fronta s bouřkou a kroupama. Počítal jsem s tím, že v sobotu dopoledne pobalím a vyrazím. Nicméně ráno  jsem přece jen cítil tu únavu celého týdne a toho  hašení té žízně 😉 ...   Navíc zavolal švagr, že jim večerní bouřka "pocuchala" elektriku v baráku. Takže jsem měl na celé dopoledne o zábavu postaráno.  No a pak se mně už  nechtělo narychlo balit  a divočit. Takže jsem "piánko" nabalil auto a odjezd nechal na ráno s tím, že odjedu 6 hodinovku.
Noc byla studená, takže se dalo konečně dobře odpočinout. Ráno před šestou jsem byl vzhůru a po snídani jsem vyrazil na Holý vrch - JN99AC.  No a tam se to začalo kazit. Jednak jsem si nevzal správnou kotvu pod stožár. Tím se komplikovala stavba stožáru.  Pak při zatloukání první kotvy se rozletěla velká sekera zn,. Fiskars. Myslel jsem si, že jsou tyto sekery  nesmrtelné. Takže jsem jednu kotvu musel použít pro zatloukání těch ostatních a  závěsné zařízení za autem použít jako tu poslední kotvu.  Díky jiné středové kotvě se poškodila jedna z trubek stožáru, takže nešla vysunout. Stožár musel i s anténou dolů. Pak nešla vysunout ta druhá trubka. A to už jsem vzdal, bylo už zase vedro a pokročilý čas. Takže anténa zůstala v 6 metrech  místo téměř v devíti. Protože auto bylo použito jako kotva - to je daleko od stožáru -  nemohl jsem sedět v milosrdném stínu, ale na stoličce u stožáru. Kempingová stolička, která by  mě papírově měla unést, začala vykazovat silné poškození. Asi budu muset shodit...    Tak to je výčet toho, co všechno se pokazilo během první hodiny na kopci.

Přesto, že to v té chvíli nevypadalo růžově, rychle se to začalo lepšit. Především jsem si řekl, že si z polňáku udělám druhý marcoňák. Vyřvávání do mikrofonu mě nebaví a v neděli už je dostatek stanic na telegrafu.  Dalším kladem bylo, že tentokrát nebyla na pásmu žádná kilowatová stanice, která by mě trvale prudila. Občas se stalo, že bylo "husto", ale to k závodu patří.  Začal jsem vyzobávat stanice, hlavně ty vzdálenější.  Bavilo mě to. Po čtyřiceti minutách jsem celkem snadno udělal Z32ZP z KN02 - new one! Přicházely další stanice - především OK1,  německé, srbské, rumuni. Kupodivu jsem tentokrát dělal míň stanic z  9A a S5.   Po dalších dvou hodinách přišel LY2WR z KO24 - new one!  A to už mě zase dost  ničilo počasí. Přesto, že  trochu pofukovalo, bylo na slunku k nevydržení. Věděl jsem, že celou šestihodinovku nedám. Řekl jsem si, že zakulatím počet spojení na šedesát a sbalím to. No a poslední spojení bylo s SF6F z JO67 - new one!  Snadný ODX!

Celkem 60 QSO (jedna dupla) za cca 21000 bodů. Stále stejné vybavení. A jako obvykle všechna spojení random bez internetové nápovědy ("berliček").   Náramně jsem se bavil! Díky za spojení!






Žádné komentáře:

Okomentovat