neděle 24. ledna 2021

Že by konečně zima?

Minulý rok byla zima nejslabší, jakou jsem kdy zažil. Za celou zimní sezónu 2019/2020 jsem kolem domu nemusel odhrnovat sníh. Pokud nějaký snad napadl, než jsem přijel z práce, byl pryč. Nemělo  cenu vzít lopatu do ruky ...
Tuto sezónu jsem stihnul dvě SOTY před Vánocemi. Po Vánocích bylo teplo a lilo. Blýskat na lepší časy se začalo před deseti dny.  Před minulým víkendem byla zima konečně tady - paráda. Podařilo se mně spojit příjemné s užitečným -  vzal jsem ženu na návštěvu příbuzných. Jak známo, dámy toho musí vždy hodně prodiskutovat. Takže jsem je nechal, aby náhodou v časové tísni na něco nezapomněly a vyrazil jsem na blízkou SOTu  - Javorník  (OK-ZL-014). Vyjel jsem kus nad Štítnou a auto zaparkoval do závěje. Na Pláňavách řádně vyfukovalo...


 Jindy o víkendu docela navštěvovaný hřeben jsem měl tentokrát víceméně pro sebe. Samotné stoupání na Javorník už vede lesem, tam  bylo o poznání klidněji.  Na vrcholu přibyl další informační panel s malou lavičkou, takže jsem se tentokrát nemusel válet po zemi. Na bandech probíhal HA Contest  a nejspíš i nějaký asijský závod. Po čtvrtém spojení si na "mou" frekvenci sedla nějaká UA9 stanice, o mně neměla tušení. Pásmo bylo docela zaplněné a mně se nechtělo bojovat s "větrnými mlýny".
Tak to byla zimní SOTA podle mého gusta - člověk se protáhne, chůze ve sněhu dá zabrat. A pak se vrátí do teplíčka, něco dobrého "zobne", odpočine na "kanapíčku" - ať žije zimní SOTA !!!


Těšil jsem se, že zima vydrží. Marně, V týdnu přišel jižní "fén" a bylo po zimě. Až na neděli hlásili, že by mohl napadnou sníh a mělo by přituhnout. Plánoval jsem, že bych hned ráno vyrazil. No, napadly asi 4 cm sněhu a po mraze ani památky. Tak jsem se zavřel v hamovně a vytáhl už značně dohotovený QCX pro 30m. Bylo potřeba provést nastavení, mechanika už byla taky skoro kompletní. Do oběda bylo hotovo.  Přesto, že mráz se nedostavil, rozhodl jsem se, že přece jen vyrazím. Vybral jsem nejbližší SOTu, kterou mám prakticky před oknama hamovny - Filku (OK-ZL-014). Na fotkách to vypadá pěkně, ale pod nohama nebylo ani trochu příjemně.


Na pásmu už bylo po závodě, takže tentokrát byla aktivace bez problémů. Následně jsem byl ještě krátce QRV i na 30m. 


Tak snad pravá zima ještě příjde ...













Žádné komentáře:

Okomentovat