neděle 21. května 2023

... tak to ten číňan čím dál, tím víc "mastí"

Delší dobu používám různé elektronické moduly z Ebay.   Doba je stále "rychlejší" a tak (pokud jsem netrpělivý a nechce se mně čekat), objednám totéž  zboží od dodavatelů  u nás - za násobek ceny.

Asi jsem měl štěstí, ale všechny dodávky dodané dřív z Číny, byly v pořádku. Ani jeden jediný problém. Letos mám už druhý problém u "interních" dodávek. Poprvé to bylo u 3 ks modulů pro krokové motory s BTS7960. Na všech (!) modulech byl driver 74HC244 vadný. Ani jsem nereklamoval  a vyměnil driver. Kdo by se s tím balil a šel na poštu  - v dnešní době by taky člověk mohl dojít ke zrušené pobočce...

Včera problémy pokračovaly. Až pod lupou jsem objevil, proč to Arduino nechodí ...




  Říkal jsem si - ještě štěstí, že jsem objednal dva kusy. Hned jsem osazoval druhý kus pinama. Kupodivu jsem si ničeho na první pohled nevšiml (asi stáří). A pak se dívám, že lišta nesedí správně na tišťáku. Opět jsem začal pátrat proč. A zase až pod lupou jsem zjistil, že na liště byl nalisovaný jeden pin napříč (lišta je zdeformovaná, pin tam musel držet; kvůli focení jsme pin trochu uvolnil a vytlačil).



Tentokrát už reklamovat budu ...

Žádné komentáře:

Okomentovat