neděle 30. dubna 2023

Rhodos 2023 

Na konci dubna jsme si "odskočili" na Rhodos. Jednak synové už odrůstají a netrvají na společné dovolené (udržujeme ale  oblíbenou pánskou jízdu k Soumarskému mostu), dalším důvodem bylo, že na jihu Evropy je přes léto opravdu hodně teplo, takže se nedá prakticky věnovat ničemu jinému než zůstávat v blízkosti moře a piva. Takže když se na Zaletsi.cz na začátku prosince objevily levné letenky na Rhodos, bylo o vánočním dárku rychle rozhodnuto.
Hned jsem začal zjišťovat, zda by se dovolená nedala okořenit nějakou radioamatérskou aktivitou. Po prvním pohledu do mapy bylo jasné, že SOTA kopce jsou na Rhodosu k dispozici. Další starostí bylo, jak to bude s dopravou baterie letadlem. Jak Jiří, OK2BDF, tak Milan, OK2BCF, mně potvrdili, že s tím by problém neměl být (ověřeno praktickými zkušenostmi).
A opravdu nebyl. K tomu jsem vzal  QCX mini pro 20m a anténu EFHW.  Na ostrově jsme měli půjčené auto. Po prohlídce "7 pramenů" jsme vyrazili směrem k vrcholu Ksantho (SV/AG-052). Silnička byla čím dál, tím užší. Naštěstí  provoz v těchto místech byl téměř nulový.  Na rozcestí jsme auto zaparkovali a posledních několik set metrů jsme stoupali k vrcholu.  Bylo slunečno, ale příjemně čerstvo. Na vrcholu je několik převaděčů. Poblíž areálu jsem přehodil přes borovici anténu a začal volat výzvu. Tu přijel autem chlap, odemkl si bránu a namířil si to ke mně. Už mě kdosi začal volat na pásmu, ale já musel vysvětlovat, co tam provádím. Myslel jsem, že budu mít nějaké problémy, ale chlap se zdál být spokojený mým vysvětlením. Tak jsem se vrátil na pásmo s novou výzvou. Hned někdo reagoval, ale chlap byl zpátky s mobilem. Měl " na drátě"  SV5AZK, ten mně zval na návštěvu do hlavního města. Pak už jsem se vrátil konečně na pásmo, kde se spustil docela pěkný pile-up.  Přesto, že podle předpovědi po sluneční poruše u všech pásem bez vyjímky svítilo  HF Conditions "poor" ...
Na zpáteční cestě jsme se zastavili v horské vesničce Apollona. V hospůdce jsme se dali k jídlu smažené hřiby, které se velmi lišily a jinak chutnaly než podobná jídla u nás.

Na další SOTy už nedošlo. Zkušenost to ale byla dobrá. Bylo příjemně teplo (několikrát jsme se dokonce koupali),  nikoliv však úmorné vedro. Exponované památky (Lindos, Rhodos) je potřeba i mimo hlavní sezónu  navštívit pokud možno hned ráno, než tam "vtrhnou" davy.  A každopádně se vyplatí navštívit místa mimo hlavní zájem hromadného turismu.


 

Žádné komentáře:

Okomentovat