neděle 20. března 2022

AGCW VHF Contest

První subregionál jsem kvůli počasí nezvládl. Po "reklamách" v radioamatérském tisku jsem se rozhodl, že zkusím AGCW na dvoumetru. V březnovém termínu nemusím mrznout v autě přes noc. Další obrovskou výhodou  je, že jde o morse závod (škoda, že takových není víc...). A předpokládal jsem, že nebude na bandu tolik kilowatových stanic - tj, že tam nebude takový "humus"...
Vyrazil jsem v sobotu po obědě. Vzhledem k tomu, že sníh už slezl, rozhodl jsem se pro Holý vrch  (JN99AC).  Dlouho pořádně nepršelo, tak jsem si myslel, že nahoru vyjedu, ale ouha - poslední úsek vede cesta po loukách, ale ta cesta je od jihu ve stínu vzrostlého lesa. A tam bylo ještě dost sněhu. Ani jsem to nezkoušel a zůstal pod vrcholem ve výšce asi 730 m.n.m., ale s dobrým výhledem na západ.

Další menší problém nastal, když jsem zjistil, že mně neklíčuje elbug. Odhalil jsem, že na vině je kabel mezi elbugem a transceiverem - a to jsem tam před časem  pořídil profi kabel - no, spolehněte se na Čínu...  Ještě před začátkem závodu se problém podařilo odstranit provizorním zadrátováním. 

  
  
Spojení nepřibývala závratným tempem - celkem jsem udělal 
14 spojení, z toho 6 QSO s DL stanicemi. Nejdelší QSO bylo s Harrym, DK2GZ - QRB cca 690 km. Byl ve stejné kategorii jako já - t.j. do 50W. Takže to jde i bez kilowattů. Naopak DK050BN vyhrával jak rozhlasová stanice (lituju stanic, které byly do 30 km vzdálenosti...) a toho se mně přes mnoho pokusů nepodařilo udělat.  Podmínky byly asi slabší, protože jsem je už v jiných závodech několikrát dělal..
Končil jsem půl hodiny před koncem, abych při balení nezatměl.
Zařízení FT857/30W, živená z baterky dobíjené solarem. Anténa 7el.DK7ZB.
A jen random spojení. Domlouvat si na dvoumetru spojení mně příjde jako podvod. Ztratilo by to pro mě kouzlo, kvůli tomu bych na kopec nejezdil...







Žádné komentáře:

Okomentovat