neděle 2. února 2020

Zimní QRP VKV závod

Předpokládal bych ,  že zimní  QRP VKV závod by se měl konat v zimě. V sobotu před závodem bylo u nás vyloženě jarní počasí - po sněhu a mrazu ani vidu, ani slechu ... V noci na neděli před závodem lilo a přeháňky se objevovaly ještě po ránu. Kolem desáté ale najednou vysvitlo slunko a tak jsem se rozhodl, že vyrazím -  na "Jarní QRP VKV závod". Vzhledem k podmáčenému terénu a krátké době závodu se mně nechtělo nikam daleko a pokud možno  radši po zpevněné cestě ...  Jistě by se nabízela kóta Půlčíny, ale o tu jsem teprve před nedávnem požádal ochranáře - na vyjádření si budu muset ještě počkat ...  Za normálních okolností bývá tady začátkem února dost sněhu  a značně mrazivo, takže se s nějakým závoděním z výše položených kót nedá počítat. 
Vyrazil jsem tedy o půl jedenácté  na kótu poblíž Pozděchova. Poslední úsek jsem přece jen musel absolvovat po  rozmáčené louce, což bylo dost dobrodružné. Jednu chvilku nepomáhala ani uzávěrka diferenciálu, už jsem začal přemýšlet, kam půjdu shánět kolem nedělního oběda ochotného traktoristu. Ale nakonec to auto rumunské provenience zvládlo. Na kótě jsem za slunečního svitu stavěl nový stožár, na němž jsem ještě přece jen objevil nedokonalost, takže jsem použil jen výšku cca 6 m (plánovaná výška je  kolem 8.5 m). A použil jsem také novou anténu (7 el. DK7ZB), tam bylo vše v pořádku. 
Závod jsem začal na čas z kempingového pracoviště přímo pod stožárem. Je fakt, že během závodu se slunko schovalo a foukal docela silný vítr, takže podmínky pro takové závodění úplně optimální nebyly.  Z fotky to úplně jasné není, ale louka byla hustě poseta exkrementy - podle jejich velikosti bych soudil, že tam snad místní zemědělci nepasou skot ale slony ...




Ale zpátky k závodu. Podařilo se udělat 32 QSO za cca 3500 bodů. Poslední půl hodiny jsem otočen na OK1 volal výzvu  - střídavě fonicky a telegrafem. Toto počínání bych rád parafrázoval slovy Karla Hynka Máchy: "Dalekáť cesta má (resp. mého signálu)! Marné volání!!"

 

Žádné komentáře:

Okomentovat