úterý 10. března 2020

1. subregionál z nové kóty

Už delší dobu jsem  se poohlížel po nějaké jiné kótě pro VKV závody. Půlčíny jsou zatím neprůchodné  kvůli ochráncům CHKO Beskydy. Minulý rok mně tam vstup nepovolili, pro letošek jsem požádal znovu. Výsledek zatím nemám. Druhá možnost je vyjet na Holý vrch nad Brumovem. Při podrobnějším studiu map jsem zjistil, že tato kóta už zase patří do CHKO Bílé Karpaty. Se správcem singulární společnosti, kam kóta spadá, je řeč bezproblémová a rozumná. Nicméně mám obavy, že i tam se časem objeví nějaký "Grétin poskok", který mě bude chtít pokutovat (protože tam jsem o povolení zatím vůbec nežádal).  

Při studiu mapy okolí s ohledem na chráněná území jsem přišel na to, že existuje malý "nechráněný" úsek mezi CHKO Beskydy a  CHKO Bílé Karpaty. Na  Končitou chodím na SOTu, ale na ni není sjízdná cesta,  kousek západně je vrchol Požár, kam cesta vede. Nebyl jsem si jistý, jestli tam není zákaz. A taky jsem chtěl  předejít nějaké budoucí nežádoucí "diskusi". A tak jsem někdy v lednu zajel za paní starostkou Študlova, co by na to řekla, kdybych se tam občas s anténou vyskytoval. No, není úřad (OÚ Študlov) jako úřad (CHKO Beskydy)...  Paní starostka byla velmi příjemná, neměla nic proti,  hned telefonovala starousedlíkovi, který na Požáru dosud bydlí, a dala mně na něho i číslo. 
Takže bylo rozhodnuto, kam vyrazím na příští VKV závod.  První subregionál bývá ohrožen  počasím.  Na sobotu hlásili déšť, ve vyšších polohách sníh. Noc v autě by byla utrpením a tak jsem se rozhodl pro nedělní "zkrácenou" účast. V sobotu jsem se kompletně sbalil. V neděli ráno sice ještě drobně pršelo, ale to už mě neodradilo. Po cestě  nahoru déšť přešel ve sněžení. Cesta od silnice se táhne, pomalu stoupá nahoru.  Z poloviny je cesta opravená se zbrusu novým asfaltem, druhá polovina do sedla je původní  - už dost za zenitem.  Ze sedla  posledních cca 200 m  je cesta nezpevněná a momentálně byla silně rozbahněná a rozježděná - to bylo docela rodeo. Vrchol není vyloženě holý, jsou tam nějaké chaty, nebyl jsem rozhodnutý, kde "rozbiju stan".  Při dumání mě vyrušil štěkot a dost nehezké vrčení psa. Naštěstí se hned objevil starousedlík. Poradil mně, že za nepoužívanou turistickou chatou je plácek. A poprosil mě, abych pozdravoval jeho otce, který je členem OK2KYJ.  Kde všude radioamatér na spřízněnou duši nenarazí... Slib se mně ale dodržet nepodařilo, protože jsem  OK2KYJ tentokrát na pásmu "nepotkal".
Stavba  nebyla úplně bezproblémová. Stavěl jsem poprvé nový stožár v celé délce přes 8 m.  Stavba původního šestimetrového stožárku byla principiálně rozdílná a navíc už byla mnohým opakováním dobře nacvičená. Použil jsem také novou anténu (7 el. DK7ZB). Na pásmu jsem se začal prohánět až po deváté. Celé dopoledne ještě sněžilo a pofukovalo, což nebylo  úplně příjemné. A další nepříjemná věc byl provoz OM4CW z 19 km vzdáleného Portáše (JN99CH). Nevím, zda to bylo neschopností mého zařízení vyrovnat se silou signálu, kterou každopádně nebyl schopen zpracovat S-metr (ještě štěstí, že už není vyzbrojen mechanickou ručkou, ta by skončila namotaná na pravém doraze) - nebo křišťálově čístým signálem, který se z Portáše šířil.


Potěšil ODX  - IK5AMB, další taliáni se tam ke konci "mihli", ale nedovolal jsem se. Stejně tak jsem se tentokrát nedovolal kupodivu na YU7ACO a asi další dvě YU stanice, které běžně dělám.

Škoda, že mně počasí nedovolilo delší účast. Přesto, že nemám rád přílišné teplo, přece jen toto už bylo trochu moc.
Těším se na další závod a musím jen doufat, že hamové v okolí, kteří si své ego léčí  nejedním PA, umožní nám obyčejným si závod užít... 

Počasí se umoudřilo až po poledni, takže balení už bylo o něco veselejší. Při odjezdu jsem ještě krátce povykládal se starousedlíkem, kterému je asi na dost opuštěném místě "čučno" ...

A jak to dopadlo?


Počet QSO       : 71
Počet bodu      : 14910

--------------
TOP 10:

1. IK5AMB JN54FF 800 km
2. DL0XS JO42RG 702 km
3. DD5M JN58VC 480 km
4. DJ2NR JO50VF 472 km
5. DJ7R JN59UK 467 km
6. 9A0V JN95PE 449 km
7. 9A1CRS JN95AE 441 km
8. 9A4V JN95MM 409 km
9. OL7C JO60JJ 408 km
10. DL0HTW JO60QU 389 km


DXCC: 9

 28xCzech Rep. (4675)
 16xSlovak Rep. (1057)
 7xFed. Rep. of Germany (3256)
 5xCroatia (2053)
 5xHungary (955)
 4xAustria (1046)
 4xPoland (745)
 1xItaly (800)
 1xSlovenia (323)


Počet WWL: 25

 11xJN99   9xJN89   8xJN98   5xJN79   5xJN88   4xJO60
  4xJO70   3xJN95   3xJN97   2xJN78   2xJN85   2xJO80
  1xJN54   1xJN58   1xJN59   1xJN68   1xJN69   1xJN77
  1xJN86   1xJN87   1xJO42   1xJO50   1xJO90   1xJO91
  1xKN08


WW loc mapa:


                    JO42
                                             JO91
                         JO50 JO60 JO70 JO80 JO90
                         JN59 JN69 JN79 JN89 <QTH>
                         JN58 JN68 JN78 JN88 JN98 KN08
                                   JN77 JN87 JN97
                                        JN86
                                        JN85 JN95
                         JN54





2 komentáře:

  1. Zdravíme z ok2kyj. Na kótě jsi narazil na starousedlíka Víta a jeho psa Marvina. Je synem ok2vwx, Ivora. Kdykoliv budeš tam vysílat, máš dveře u nás otevřené, kafe dáme a necháme přespat
    Zdraví Iva, ok2iwu a majitel chaty Ivor, ok2vwx

    OdpovědětVymazat
  2. Zdravím Ivo a Ivore, jsem rád, že pozdrav nakonec dorazil i když trochu oklikou. Díky moc za nabídku, na kótu určitě v budoucnu znovu zavítám. S Vítem povykládám, ale Marvína si budu muset nejdřív udobřit kusem nějaké voňavé klobásy.
    73!

    Dan, OK2PVX

    OdpovědětVymazat