neděle 3. listopadu 2019

Jak jsem propásl Marconi contest ...

Mám ten závod rád, protože si nemusím "dříť hubu" fonickým provozem...  Škoda, že se koná až v listopadu, protože mou účast hodně ovlivňuje počasí. Ale s tím nic nenadělám. Chystal jsem se, těšil jsem se, že zas po delší době vyrazím na kopec. Všecko bylo ale nakonec jinak.
Přesně týden před závodem jsem si dost nehezky "hnul se zádama" při přípravě dřeva na příští topnou sezónu. Takže už na začátku týdne bylo jasné, že "one-man"  stavba stožáru na kopci a 24 hodinový závod nebude možné v žádném případě absolvovat. Pak se stav začal přece po kouskách lepšit a tak jsem si říkal, že bych alespoň chvilku mohl jet ze stálého QTH.
Už po letním QRP závodě bylo jasno, že se konečně musím pustit do vylepšování hardwaru. Duralový materiál jsem měl doma, takže to chtělo jen uzmout chvilkama trochu času. Postupně jsem dal dohromady nový stožár. Je solidnější a vyšší  (cca 8,5 m) než stávající  tzv."stožár".  Nová anténa  (7 el. DK7ZB) byla rozdělaná, takže  jsem sobotní odpoledne a nedělní dopoledne strávil v dílně a anténu dokončil. Je určitě stabilnější a první přeměření ukázalo PSV 1:1.4.





















Nakonec jsem nevyjel, na cca 2 hodiny se mně už nechtělo stavět pracoviště - i díky bouřlivému větru. 
Ale vidím to pozitivně -  mám předpřipravený  nový vyšší stožár, příjde ještě dokončit patka s rotátorem.  "Manuální" rotátor bývá v závodech jako 1. subregionál nebo právě Marconi značně "nepohodlný" ...
Mám připravenou novou anténu, tu doladím. A mám materiál ještě na jednu stejnou. Rád bych dal dohromady dvojče.
Mám osazený předzesilovač, je třeba dokončit mechaniku.

Takže "Marcoňák" jsem propásl, ale čas jsem investoval do vylepšení hardwaru.

Těším na příští VKV sezónu!    

Žádné komentáře:

Okomentovat