pondělí 25. listopadu 2019

CQ WW DX CW Contest  2019

Tak tento závod jsem si nechtěl nechat utéct. Pracovní povinnosti mi zabránily udělat přípravné práce a dostatečně se  dopředu vyspat. Navíc se vyskytla na sobotu naplánovaná povinná a neodvolatelná rodinná návštěva. Nicméně odhodlání alespoň v rámci možností zabojovat přetrvávalo.
V sobotu ráno jsem se probral za svítání. A tak jsem alespoň na hodinku zapnul TOP. Jel jsem na běžně používaný doublet  2x39 m se 100 W. Hodinu jsem se rozdával body  evropským stanicím a až za denního světla se mně podařilo udělat QSO s N2IC (dával zónu 5, nejel tedy ze stálého QTH).
Už v týdnu před závodem mě napadlo zkusit nějakou jinou anténu na 7 MHz. V sobotu dopoledne jsem vytáhl propriety z letní dovolené a na zahradě jsem postavil vertikál se dvěma laděnými radiály. Po lehkém dostřižení zářiče a natažením koaxu do hamovny jsem byl ready. 

Po absolvování rodinných povinností jsem se večer konečně zavřel v hamovně.  "Závodil"  jsem oblíbeným způsobem - "vyzobávání" zajímavých stanic.  Ač mě to bavilo, lehce po půlnoci jsem skončil v posteli. Ráno jsem zase za kuropění chvilku zasedl k rádiu a na 40m se podařilo udělat pár stanic z Karibiku. 

Dopoledne jsem konečně natáhl BOG  směrem na JA. Vše jsem měl připraveno včetně předzesilovače s 2N5109. Délka je cca 75 m. Počítám s tím, že BOG budu používat celou zimní sezónu. 
K rádiu jsem se vrátil zase později odpoledne a věnoval se "závodění" až téměř do konce závodu. Většinou na 40m  s asi hodinovým odskočením na 80 m.
Na hodnocení antén je po pár spojeních asi brzo. Jisté je, že ke  spojení s HS0ZAR mně BOG každopádně pomohl.  HS0ZAR  během večera jednu chvilku chodil pěkně. Ale to na něho "stála fronta".  Párkrát jsem to bez úspěchu zkusil a vzdal jsem to. Asi o hodinu později jsem ho zaznamenal znovu,  na vertikál byl prakticky nečitelný a tady BOG "zabodoval". Nikdo ho nevolal. Přišel na první zavolání. 

Vzhledem k očekávanému průběhu jsem závodil starosvětsky - pastička a papírový log. Takže jen stručný "výcuc":  na 40 m celkem  ca 150 spojení z toho 32x W  a 10x JA (čekal jsem víc). A z dalších zajímavých QSO: ZF1A, KP3M, V26K, TI8W, V47T, 3B8M, BA7NQ ...
   

Žádné komentáře:

Okomentovat